10 Nisan 2011 Pazar

YÜZ KONTROL 1.0 ÖZELLİKLERİ



  1. Seçim alanının hemen altındaki tuşlar sırasıyla
  2.  Tek 0 = tek bir kontrol noktasını sıfırlamaya
  3.  SH = Kontrol noktalarının hepsinin seçimini
  4.  Kamera = Yüz kontrol şemasına bağlı olan kamerayın görüntüsünü aktif viewporta yüklemesini
  5.  0 = değiştirilmiş tüm kontrol noktalarının sıfırlanmasını
  6.  Renkli ve siyah beyaz yüz tuşları = o renkteki yüz kontrol şemalarının sahnede oluşturulmasını
  7.  Okla gösterilen sil tuşları = Yüz kontrol şemalarının sahneden temizlenmesine 
  8. cm tick box = unit setup ayarını santimetre ye getirmeye ( Kontrol şemaları ilk oluştururken sadece cm  de düzgün çalışmakta bu yüzden işaretlenmesi önerilir sonra hemen yanındaki u tuşuna = basarak istenilen unit setup ayarına getirile bilir.
  9.  Manuel Ayarlar, seçilen kontrol noktasına morph hedeflerinin ilişkilendirilmesini sağlayan  ayarların bulunduğu bölümdür. 
    10. Bir yüz seç = morph hedef değiştiriçilerin bulunduğu bir yüzü sahneden seçmemize yarayan tuş. Yüzün seçimiyle birlikte alttaki liste paneli  seçilen yüzde bulunan morph hedef değiştiricilerin listesini verir. Kontrol noktası ayarları üzerlerindeki işaretlerden de anlaşılacağı gibi kontrol noktasını hangi tarafa cekersek ne yapacağını ayarlayacağımız bölüm.

    11.Merkezdeki o = sahnedeki yüz şemasından bir kontrol noktasını seçmemiz gerektiğini söylüyor seçtiğimizde kontrol noktasının ismi o la değişecektir.

    12. o ın etrafındaki yön tuşları da liste panelinde bulunan bir morph hedef değiştiriciyi seçmemizle ismi değişecektir.
    13Oluştur = seçilen Morph hedef değiştiricileri kontrol noktasının pozisyon yönlerine bağlar.

    14. Bağlantıyı Sıfırla tuşu = Sahnedeki tüm bağlantıları çözer

    15. Seçilmiş Morphü Çöz Tuşu = liste panelinden seçtiğimiz bir morph hedef değiştiricinin kontrol noktasındaki pozisyon ilişkisini çözer.

    16. Kontrol noktasını çöz tuşu = o yerine seçtiğimiz kontrol noktasının morph hedeflerle bağlantısını cözer.







İLERKİ SÜRÜMLERDE DÜŞÜNÜLENLER 


otomatik ayarlar = tektuşla kaş çatma, gülme, göz kırpma gibi animasyonların otomatikleştirilmesi. 
animasyonların kaydedilip sonra tekrar cağrılabilmesi
tek tuşla hedef kontrollerin ilgili kontrol noktasına bağlanması (sadece kafa seçimi)
çeşitli control şemalarının enteğre edilmesi



VERSİYON 2.0 İÇİN DÜŞÜNÜLENLER


BVH mocap dosyalarının çağrılması 
mouse takibi yapan kafa 
mouse takibine duyarlı morph hedef düzenekleri 


FACIAL CONTROL 1.0

Facial control is facial animation plugin for 3ds max intended as an assistant. morph target coordinated , transportation, and animation to facilitate the selection of a joistik control plugin .

1 yorum:

  1. Where can I download the script? I can't find a link.

    YanıtlaSil